Психологічний супровід



БУЛІНГ STOP!

ПОРЯДОК ПОДАННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ЗАЯВ ПРО ВИПАДКИ БУЛІНГУ у ЛЬВІВСЬКОМУ ХУДОЖНЬОМУ ЛІЦЕЇ ПРИ ЛНАМ

Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2657-19
Процедура подання (з дотриманням конфіденційності) заяви про випадки булінгу (цькування)
1.    Усі здобувачі освіти, педагогічні працівники закладу, батьки та інші учасники освітнього процесу повинні обов’язково повідомити директора ліцею про випадки булінгу (цькування), учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками, або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
2.    На ім’я директора ліцею пишеться заява (конфіденційність гарантується) про випадок булінгу (цькування).
3.    Директорліцею видає наказ про проведення розслідування та створення комісії з розгляду випадку булінгу (цькування), скликає її засідання.
4.    До складу такої комісії входять педагогічні працівники (у тому числі психолог, соціальний педагог), батьки постраждалого та булерів, керівник навчального закладу та інші зацікавлені особи.
5.    Рішення комісії реєструються в окремому журналі, зберігаються в паперовому вигляді з оригіналами підписів усіх членів комісії.
Порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу
1.    Директор ліцею має розглянути звернення у встановленому порядку.
2.    Директор ліцею створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
3.    Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то директор ліцею повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
4.    Особи, які за результатами розслідування є причетними до булінгу, несуть відповідальність відповідно до частини другої статті 13 (вчинення правопорушень за статтею 1734) Кодексу України про адміністративні правопорушення.
5.    .У разі, якщо комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції із заявою

Зразок скарги на жорстоке поводження з дитиною у навчальному закладі та порядок дій відповідальних осіб:
Директору
Львівського художнього ліцею при ЛНАМ
Жишкович Х.В..
ПІП,
Учня (учениці) __ класу
що проживає за адресою:___________
телефон_________________________

ЗАЯВА
29 січня 2020 року на перерві ______ПІП в присутності учнів словесно мене образила та нанесла тілесні пошкодження. Це призвело до нервового зриву, відмови бути присутнім на уроках. Звертаю Вашу увагу на те, що _____ПІП не вперше застосовує такий вид цькування по відношенню до мене та до інших учнів класу. Прошу вивчити факти, зазначені у заяві, та захистити мене від жорстокого поводження і психічного насилля з боку однокласниці __________ПІП.
Дата                                                                                                              П.І.П.


Керівник закладу:
  • Розглядає таке звернення та реєструє у журналі обліку звернень та повідомлень про жорстоке поводження з дітьми або загрозу його вчинення;
  • З’ясовує усі обставин булінгу відповідно до Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення, затвердженого спільним наказом Міністерства соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства охорони здоров’я України № 564/836/945/577;
  • Скликає засідання комісії з розгляду випадків булінгу та окреслює подальші дії. До складу такої Комісії можуть входити педагогічні працівники, (у тому числі психолог,) батьки постраждалого та булера, керівник закладу та інші зацікавлені особи.
    Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей. У разі, якщо Комісія не кваліфікує випадок як булінг (цькування), а постраждалий не згодний з цим, то він може одразу звернутися до органів Національної поліції України із заявою, про що керівник закладу освіти має повідомити постраждалого.
    Але за будь-якого рішення комісії керівник закладу забезпечує психологічну підтримку усім учасникам випадку.

  • Рішення Комісії реєструється в окремому журналі, зберігається в паперовому вигляді з оригіналами підписів всіх членів Комісії.  Психологічний супровід таких осіб здійснює соціальний педагог у взаємодії із практичним психологом. 

План заходів, спрямованих на запобігання торгівлі,

експлуатації та жорстокого поводження з дітьми

на 2022-2023 навчальний рік

 

Заходи

Терміни виконання

Відповідальні

1

Ознайомити учнів з правилами поведінки під час освітнього процесу та відповідними санкціями за їх порушення, з безпечними способами повідомлення про випадки булінгу (цькування) або інші прояви насильства, учасниками або свідками яких вони стали, про свою роль в попередженні проявів насильства в закладі освіти

вересень

класні керівники 8-11 класів

2

Ознайомити батьків з процедурами повідомлення та реагування на випадки, якщо їх дитина потерпає від насильства

вересень

класні керівники 8-11 класів

3

Ознайомити учнів 9-10-х класів із Загальною декларацією прав людини та Конвенцією ООН про права дитини

протягом року

вчитель правознавства та громадянської освіти           Харчишин Н.В.

4

Для учнів 9-х класів провести просвітницьку бесіду «Я маю право».

жовтень

вчитель правознавства            Харчишин Н.В.

5

Для учнів ліцею провести перегляд та обговорення відеофільму «Життя на продаж. Торгівля людьми»

жовтень

психолог

Булка С.Ю.

6

Для учнів 8-9-х класів провести просвітницьку  годину з елементами рольової гри «Проблеми насилля в сім`ї»

жовтень

психолог

Булка С.Ю.

7

Для учнів ліцею провести анонімне анкетування «Жорстокість і насильство в сім’ї»

протягом року

психолог

Булка С.Ю.

8

Для учнів 8-го класу провести перегляд та обговорення відеоролика «Ні, цькуванню!»

протягом року

психолог

Булка С.Ю.

9

 Для учнів 8-го класу психологу провести анонімне анкетування «Насильство в шкільному колективі»

протягом року  

психолог

Булка С.Ю.

10

 Провести для учнів ліцею зустріч з інспектором поліції Залізничного району на тему «Як протидіяти насильству»

 протягом року 

психолог

Булка С.Ю.

11

Провести з учнями ліцею тренінги для розвитку навичок спілкування та вирішення конфліктних ситуацій

протягом року 

психолог

Булка С.Ю.

12

Для учнів ліцею провести конкурс плакатів «Мій світ без насильства»

протягом року 

педагог-організатор Гладка Г.І.

13

З метою профілактики емоційного вигорання педагогів провести тренінги для зняття психологічного напруження з використанням прийомів подолання стресу та підвищення власних енергоресурсів

 

 

 

протягом року 

психолог

Булка С.Ю.

14

Ознайомити батьків ліцеїстів з результатами анонімного анкетування «Жорстокість і насильство в сім’ї» та провести просвітницьку бесіду «Кооперація + Комунікація + Компроміс – формула здорових стосунків у сім`ї»

протягом року 

психолог

Булка С.Ю.

15

Для учнів ліцею провести інтегровані уроки  на тему «Кібербезпека: як попередити віртуальне насилля»

протягом року

вчитель інформатики Левкович О.Б.

психолог

Булка С.Ю.

 Зміни до порядку забезпечення захисту дітей у СЖО

 

                                                             План заходів
Львівського художнього ліцею при ЛНАМ, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)  на 2022 – 2023 навчальний рік

Назва заходу
Термін виконання
Відповідальний
1.
Участь ліцеїстів в проекті «Булінг Stops Тут». Зустріч з фахівцями Служби у справах дітей, Міністерства юстиції (Директорату з прав людини), Управління юстиції та львівською письменницею Анастасією Нікуліною
вересень
Психолог  
Булка С.Ю.
2.
Створення відеоролика «Ні, цькуванню!» учнями   9-Б та 11-Б класів
вересень
Психолог
Булка С.Ю.
3.
Презентація учнями 9-Б класу відеоролика «Ні, цькуванню!» 
вересень
Психолог
Булка С.Ю.
4.
Проведення інтегрованих уроків «Як протидіяти булінгу» для учнів 10-х класів на уроках «Громадянської освіти»
жовтень
Вчитель Харчишин Н.В.
Психолог
Булка С.Ю.

5.
Проведення інтегрованих уроків «Як протидіяти булінгу» для учнів 9-х класів на уроках «Правознавства»
жовтень
Вчитель Харчишин Н.В.
Психолог
Булка С.Ю.

6.
Тематичні  батьківські збори: інформування батьків про порядок реагування та подання заяв або повідомлень про випадки булінгу (цькування)
жовтень - листопад
Класні керівники
7.
Оформлення тематичного стенду: «Ні, цькуванню!»
листопад-грудень
Психолог
Булка С.Ю.
Учнівське самоврядування

8.
Проведення зустрічі з інспектором поліції Залізничного району для учнів 8-х та 9-х класів: «Як протидіяти насильству»
листопад
Психолог
Булка С.Ю.
9.
Проведення конкурсу тематичних плакатів «Як протидіяти насильству» для учнів 8-х та 9-х класів
листопад
Психолог
Булка С.Ю.
10.
Проведення анонімного анкетування «Насильство в шкільному колективі»
грудень
Психолог
Булка С.Ю.
11.
Бесіда з класними керівниками за результатами анкетування
січень
Психолог
Булка С.Ю.
Класні керівники
12.
Проведення консультацій стосовно взаємин батьків та дітей 
впродовж року
Психолог
Булка С.Ю.
13.
Проведення соціометричних досліджень для  діагностики міжособистісних  відносин учнів у класах
лютий
Психолог
Булка С.Ю.
14.
Ознайомлення класних керівників з результатами соціометричних досліджень
лютий
Психолог
Булка С.Ю.
Класні керівники
15.
Проведення тренінгів для розвитку навичок спілкування та вирішення конфліктних ситуацій
впродовж року
Психолог
Булка С.Ю

Телефони довіри:
1.    Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
2.    Гаряча телефонна лінія щодо боулінгу 116 000;
3.    Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;
4.    Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
5.    Уповноважений Президента України з прав дитини 0 44 255 76 75;
6.    Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
7.    Національна поліція України 102.
Закон передбачає низку штрафів за цькування.
- Штрафи за булінг становитимуть від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів, тобто від 850 до 1700 гривень або від 20 до 40 годин громадських робіт.
- Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, штраф буде більшим — від 100 до 200 мінімумів (1700 - 3400 гривень) або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.
- Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від 50 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до 1 місяця з відрахуванням до 20 відсотків заробітку.


Як керувати власними емоціями
Запобігання стресу




КОМП`ЮТЕРНА ЗАЛЕЖНІСТЬ. ЯК ЦЬОМУ ЗАПОБІГТИ.





   Сучасна молодь багато часу проводить за моніторами та гаджетами, часто віддаючи перевагу віртуальному світу над реальним. Нерідко батьків турбує проблема залежності дитини від комп’ютера або від комп’ютерних ігор. Проте комп`ютер – це невід’ємна складова сучасної дійсності, зовсім відгороджувати від якої підлітків не можна.
  Комп’ютерна залежність  впливає на особистість: віртуальний світ дозволяє самостійно приймати рішення, які не можна прийняти в реальному житті, та при цьому не відчувати страху перед відповідальністю.
 Негативні наслідки довготривалого перебування за монітором
  Згідно з гігієнічними вимогами 11-13-річні діти можуть перебувати біля комп`ютера– двічі на день по 45 хвилин, старші – три рази на день. Внаслідок відсутності необхідної для підтримання форми фізичної активності розвивається гіподинамія, захворювання очей, порушується постава хребта, грудної клітки, зменшується амплітуда дихання. Також залежна людина не отримує достатньо кисню, оскільки проводить дуже багато часу в приміщенні.  Дисплей, що працює – джерело випромінювань.
  Агресивне середовище деяких комп`ютерних ігор підсилює тривожність і очікування небезпеки в дитини. Реальний навколишній світ може почати сприйматися як ворожий. Ворожими дитині можуть здаватися навіть близькі люди та батьки.
 Розвивається узалежненість від комп’ютера. На задній план відходить саморозвиток, особистість деформується, зникає адекватне відчуття реальності.


Як виявити «завзятого комп`ютерника»
  Узалежнений від комп’ютера занурений у себе, погано адаптується до реального життя, не помічає, що коїться навколо.
  Справи поза монітором тепер цікавлять все менше, дитина віддаляється від родичів і близьких. Може з’явитися безсоння, порушується увага, знижується працездатність, частішають нав’язливі думки.
  Користувач втрачає над собою контроль і не може зупинитися через розлад емоційно-вольової сфери. Перебування за монітором стає єдиним джерелом заспокоєння.

 
Що робити?
  Проблема, пов`язана з комп`ютерною залежністю, має вирішуватися спільними зусиллями батьків, психологів, медиків, педагогів.
  Причиною формування комп’ютерної залежності є бездоглядність і педагогічна занедбаність дітей, яка формується в умовах відсутності або недостатності виховних впливів,  за умови наявності захоплення комп’ютером. Тому потрібно змінити життєву програму дитини таким чином, щоб її потреби задовольнялися в соціально прийнятний спосіб. Для цього необхідно орієнтувати дитину на справжні життєві цінності, відкрити для неї реальний світ і навчити жити в ньому.
  Протидія залежності не можлива без налагодження процесу виховання, формування особистості, утвердження справжніх людських цінностей, визначення життєво важливих цілей і можливостей їхнього досягнення, розвитку цілеспрямованості, самостійності та працездатності, налагодження процесу соціалізації. Необхідно сформувати значущі цілі та цінності, розвинути різнобічні інтереси, сформувати позитивні установки, почуття відповідальності. Потрібно запропонувати і протиставити даному захопленню щось значно цікавіше і цінніше.
  Комп’ютер у світі дитини має посідати не центральне, а відведене йому належне місце – лише як засіб для вирішення певних конкретних життєвих завдань. Комп’ютер має стати помічником, а не самоціллю.
  Позбавлення від залежності буде успішним лише за допомогою близького оточення. Якщо залежна людина вам дорога, проявіть непохитність. Узалежнений повинен усвідомити, кого і що він втрачає у житті. Також важливо  вірити у власні сили.
Як діяти:
  • спробуйте з’ясувати, що у віртуальному житті подобається людині, чим її не влаштовують реальні події;
  • варто уникнути різкої і негативної критики захоплень, висловлювати свою думку максимально м’яко; спробуйте зрозуміти суть і процес улюблених ігор людини, це допоможе піти на зближення і встановити контакт;
  • обмежте доступ до фільмів, книг та ігор, заснованим на насильстві і жорстокості, що допоможе уникнути посилення нападів агресії.


Попередити виникнення залежності
  Як будь-якій хворобі легше запобігти, аніж вилікувати, так і у випадку залежності від комп’ютера батькам варто вжити заходів для того, аби дитина не стала залежною. Не бійтеся навантажувати свою дитину. Вона повинна мати обов’язки, розпорядок дня, захоплення. Потрібно йти шляхом профілактики: залучити дитину до громадської діяльності, здорового способу життя.
  Встановіть спільно з дитиною регламентований час для роботи за комп’ютером або спеціальну програму-таймер, яка регулює перебування за монітором. Перевіряйте, чим займається дитина: встановіть комп’ютер у загальній кімнаті, зареєструйтеся у соцмережах та додайте дитину у друзі. Обговорюйте, чим підліток займається, чим цікавиться в мережі.
  Подолати комп’ютерне узалежнення може допомогти навіть той самий комп’ютер, але робота на ньому в такому разі повинна перестати бути бездумною розвагою і простим витрачанням часу, а перетворитися на цілеспрямовану продуктивну діяльність, причому таку, що матиме для підлітка особистісний сенс (комп’ютер повинен допомагати в реальному повсякденному житті). Дитина – обов’язково під керівництвом дорослих – може оволодіти графічними і текстовими редакторами, мовами програмування, основами WEB-дизайну та ін., що знадобиться їй у реальному житті. Важливо навчити підлітка отримувати від своєї роботи не відкладену в часі та уявну, а реальну сьогоденну вигоду: брати участь у відповідних конкурсах, олімпіадах, інших змаганнях, вивчати іноземні мови, вчитися вирішувати реальні життєві завдання. Адже подібних корисних та потрібних, як самому підлітку, так і іншим, справ, які допоможе вирішити комп’ютер, може бути безліч; а чим більше вигоди навчиться підліток отримувати від своїх занять, тим легше буде йому в житті, як зараз, так і у майбутньому.


Тренінг «Згуртування колективу»
Згуртованість колективу - це поняття, що розкриває особливості міжособистісних відносин в колективі, єдність ціннісних орієнтацій, єдність цілей і мотивів діяльності в межах спільної діяльності. Дружні контакти під час роботи і опісля, співпраця і взаємодопомога формують сприятливий соціально-психологічний клімат.
Відносини в групі впливають на всі сторони життя, включаючи навчальну діяльність. Таким чином, розвиток згуртованості, поліпшення соціально-психологічного клімату, формування позитивних групових норм важливі не тільки для розвитку групи, але і для успішної навчальної діяльності. Метою тренінгу «Розвиток згуртованості шкільного колективу» є підвищення згуртованості навчального класу, розвиток колективу як цілісного групового суб'єкта.
Тренінгові заняття розвивають такі навички та вміння:
  • доброзичливість, інтерес і вміння будувати довірчі відносини один з одним;
  • співпрацювати і діяти спільно;
  • погоджувати свої дії з іншими і спільно вирішувати поставлені завдання;
  • вирішувати конфліктні ситуації.




Немає коментарів:

Дописати коментар