18 січня 2023

Станкова графіка

 


Робочу програму з навчальної дисципліни «Станкова графіка»  розроблено і укладено згідно з вимогами  системи організації навчання для учнів художнього ліцею. В навчальному плані закладу дисципліна «Станкова графіка» є складовою частиною  з образотворчого мистецтва для  підготовки учнів.

      Принципи навчання базуються на поступовому набутті навичок графічної діяльності - від технік вільної та друкованої графіки до книжкової графіки.

      Вивчення кожного завдання починається вступною лекцією з загальнотеоретичних питань, які служать теоретичною базою для практичних занять та самостійних робіт, сприяють обдуманому виконанню завдань, готують учнів до художньо-графічної діяльності. Успішне засвоєння  тем відкриває їм шлях до використання знань та навичок різноманітних графічних технік в самостійній творчій діяльності.

      Заняття графікою розвивають просторову уяву, неординарне мислення, як, до речі, і всі інші види образотворчого мистецтва, виховують в учнів здатність шукати, думати, фантазувати, приймати самостійні рішення. Ці навички стануть у пригоді дітям, навіть якщо у майбутньому вони виберуть свою професію, не пов’язану з образотворчим мистецтвом.

1.      Мета та завдання навчальної дисципліни

      Мета та завдання  – створити на уроках творчу атмосферу, підсилити інтерес дітей до графіки, активізувати їхню увагу, сприяти і виховувати в них здатність шукати, думати, фантазувати. Привернути увагу дітей до різних графічних технік.

  − Сприяти підвищенню рівня художнього виховання;

  − Ознайомлення з основними видами графіки;

  − Формування здатності до продуктивної художньої творчості, вміння створювати художній образ, оригінальну композицію засобами графічної майстерності.

   Основні завдання:

   − Ознайомлення з законами композиції та їх застосуванням на практиці у виконанні графічних робіт;

  − Знайомство з практичним застосуванням різновидів художніх матеріалів: олівець, пастель, соус, сангіна, вугілля, акварель, гуаш, чорна туш тощо;

 − Дотримуватись правил безпечної праці під час виконання робіт.

    Вивчення навчальної дисципліни «Станкова графіка» є ознайомлення з різновидами та теоретичними основами мистецтва графіки, практичне використання закономірностей палітри виразних засобів, прийомів та способів графічного відтворення художньої форми.

     Загальні компетентності (світоглядна, інформаційна, науково-дослідницька, самоосвітня), а саме:

- здатність до самостійного пошуку необхідної інформації з різних джерел при виконанні конкретних завдань;

- уміння аналізувати обирати та творчо застосовувати  художні засоби в художньо-графічній діяльності;

- спрямованість на розкриття особистісного творчого потенціалу та самореалізації.

     Фахові компетентності (організаційна, мистецтвознавча) та спеціальні (художньо-творча), а саме:

- здатність використовувати у практичній діяльності досвід світового та вітчизняного графічного мистецтва, методів та авторських прийомів провідних художників-графіків;

- володіння навичками роботи різними графічними інструментами та матеріалами.

   Знання:

- різновидів та теоретичних основ мистецтва графіки;

 - закономірностей палітри виражальних засобів вільної графіки;

 - особливостей книжкової графіки.

   Практичні навички й уміння:

- уміння створювати композиції використовуючи закономірності палітри виражальних засобів графічного мистецтва;

 - володіння різними прийомами та способами графічного відтворення художньо-графічної форми;

 - опанування практичними навичками роботи різними графічними інструментами та матеріалами вільної графіки.

                            2.    Програма навчальної дисципліни

     Програма навчальної дисципліни в 10 класі передбачає вивчення основ художньої графіки а також графічні засоби виразності графіки : лінія, штрих, пляма, крапка. Поняття «графіка» та її види. Поєднання художніх засобів виразності у вирішенні графічної композиції .

    Орнаментальність в графіці. Ознайомлення з різноманітними орнаментами. Поняття «шрифтова композиція» в основі  станкової графіки. Поєднання впливу емоційно-образного шрифта з графічними формами.  Впровадження змін у графічну форму виконання літер, які б приводили до сприйняття асоціативних якостей: літери театральні, музичні, геометричні, святкові, жартівливі тощо. Застосування монотипії, гратографії в створенні унікальної графічної композиції.

    Програма навчальної дисципліни в 11 класі передбачає вивчення:

    Поняття «книжкова графіка», основні складові та закономірності оформлення книг. Поняття «книжкова ілюстрація» та технологічні особливості її створення.

     Вправляння у використанні трафаретів та можливостей їх поєднання у композиціях.

     Дизайн упаковки як складова загальної системи візуальних комунікацій. Розробка дизайн-концепції, форми, вибір кольорової гами, матеріалу виготовлення. Рішення графічного оформлення.

    У навчальній програмі увагу закцентовано на такі графічні техніки, виконання яких можливе в умовах навчання у  навчальному закладі. Предмет «Станкова Графіка» - є основою професійної майстерності і початком «мистецтва бачення» в системі організації навчання.       

                        

Немає коментарів:

Дописати коментар