Робочу програму з навчальної дисципліни «Станкова
графіка» розроблено і укладено згідно з
вимогами системи організації навчання
для учнів художнього ліцею. В навчальному плані закладу дисципліна «Станкова
графіка» є складовою частиною з
образотворчого мистецтва для підготовки
учнів.
Принципи
навчання базуються на поступовому набутті навичок графічної діяльності - від
технік вільної та друкованої графіки до книжкової графіки.
Вивчення
кожного завдання починається вступною лекцією з загальнотеоретичних питань, які
служать теоретичною базою для практичних занять та самостійних робіт, сприяють
обдуманому виконанню завдань, готують учнів до художньо-графічної діяльності.
Успішне засвоєння тем відкриває їм шлях
до використання знань та навичок різноманітних графічних технік в самостійній
творчій діяльності.
Заняття
графікою розвивають просторову уяву, неординарне мислення, як, до речі, і всі
інші види образотворчого мистецтва, виховують в учнів здатність шукати, думати,
фантазувати, приймати самостійні рішення. Ці навички стануть у пригоді дітям,
навіть якщо у майбутньому вони виберуть свою професію, не пов’язану з
образотворчим мистецтвом.
1.
Мета та завдання навчальної дисципліни
Мета та
завдання – створити на уроках творчу
атмосферу, підсилити інтерес дітей до графіки, активізувати їхню увагу, сприяти
і виховувати в них здатність шукати, думати, фантазувати. Привернути увагу
дітей до різних графічних технік.
− Сприяти
підвищенню рівня художнього виховання;
− Ознайомлення з
основними видами графіки;
− Формування
здатності до продуктивної художньої творчості, вміння створювати художній
образ, оригінальну композицію засобами графічної майстерності.
Основні завдання:
− Ознайомлення з законами композиції та їх застосуванням на практиці у
виконанні графічних робіт;
− Знайомство з
практичним застосуванням різновидів художніх матеріалів: олівець, пастель,
соус, сангіна, вугілля, акварель, гуаш, чорна туш тощо;
− Дотримуватись правил безпечної праці під час
виконання робіт.
Вивчення
навчальної дисципліни «Станкова графіка» є ознайомлення з різновидами та
теоретичними основами мистецтва графіки, практичне використання закономірностей
палітри виразних засобів, прийомів та способів графічного відтворення художньої
форми.
Загальні компетентності (світоглядна, інформаційна, науково-дослідницька, самоосвітня), а саме:
- здатність до самостійного пошуку необхідної інформації
з різних джерел при виконанні конкретних завдань;
- уміння аналізувати обирати та творчо застосовувати художні засоби в художньо-графічній
діяльності;
- спрямованість на розкриття особистісного творчого
потенціалу та самореалізації.
Фахові компетентності (організаційна, мистецтвознавча) та спеціальні (художньо-творча), а саме:
- здатність використовувати у практичній діяльності
досвід світового та вітчизняного графічного мистецтва, методів та авторських
прийомів провідних художників-графіків;
- володіння навичками роботи різними графічними
інструментами та матеріалами.
Знання:
- різновидів та теоретичних основ мистецтва графіки;
- закономірностей
палітри виражальних засобів вільної графіки;
- особливостей
книжкової графіки.
Практичні навички й уміння:
- уміння створювати композиції використовуючи
закономірності палітри виражальних засобів графічного мистецтва;
- володіння
різними прийомами та способами графічного відтворення художньо-графічної форми;
- опанування
практичними навичками роботи різними графічними інструментами та матеріалами
вільної графіки.
2. Програма навчальної дисципліни
Програма
навчальної дисципліни в 10 класі передбачає вивчення основ художньої графіки а
також графічні засоби виразності графіки : лінія, штрих, пляма, крапка. Поняття
«графіка» та її види. Поєднання художніх засобів виразності у вирішенні
графічної композиції .
Орнаментальність в графіці. Ознайомлення з різноманітними орнаментами.
Поняття «шрифтова композиція» в основі
станкової графіки. Поєднання впливу емоційно-образного шрифта з
графічними формами. Впровадження змін у
графічну форму виконання літер, які б приводили до сприйняття асоціативних
якостей: літери театральні, музичні, геометричні, святкові, жартівливі тощо.
Застосування монотипії, гратографії в створенні унікальної графічної
композиції.
Програма навчальної дисципліни в 11 класі
передбачає вивчення:
Поняття
«книжкова графіка», основні складові та закономірності оформлення книг. Поняття
«книжкова ілюстрація» та технологічні особливості її створення.
Вправляння у
використанні трафаретів та можливостей їх поєднання у композиціях.
Дизайн
упаковки як складова загальної системи візуальних комунікацій. Розробка дизайн-концепції, форми, вибір кольорової гами, матеріалу
виготовлення. Рішення графічного оформлення.
У навчальній
програмі увагу закцентовано на такі графічні техніки, виконання яких можливе в
умовах навчання у навчальному закладі. Предмет «Станкова Графіка» - є основою
професійної майстерності і початком «мистецтва бачення» в системі організації
навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар